Marysun.

Sjukskriv samhället!
God Morgon!!!

Är det vi som hela tiden ska behöva sjukskrivas eller är det något annat som är fel? Hur kommer det sej att en stor del av personalen på mitt jobb är deltidssjukskrivna...??? När jag började få svårt att andas fick jag tips att sjukskriva mig av kollegor som vill väl. Men hallå jag är ju inte sjuk det är arbetsbelastningen som är sjuk. Jag mådde väldigt bra innan jag började jobba på den här arbetsplatsen. Är det då jag som är sjuk? Herregud så frustrerande. Nej jag är inte sjuk men jobbet gör mej sjuk. Det är dags att diagnostisera våra arbetsköpare i stället. Eller ska det vara norm att vara deltidssjukskriven för att orka med sitt jobb som på min arbetsplats på kommunen? Blir det inte billigare för dom att ta hand om sin personal i stället så att alla mår bra och kan göra ett bra jobb? Hur ska vi annars kunna bygga ett bättre friskare och mer fungerande samhälle är det tänkt?